
Documenten inleveren bij de IND
Deel dit artikel
Tijdens je asielprocedure lever je documenten in bij de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND). Deze documenten bewijzen je vluchtverhaal. Lees welke documenten je moet inleveren en hoe je deze opstuurt.
Deze documenten lever je in bij de IND
Het is belangrijk dat je je vluchtverhaal kunt onderbouwen aan de
Let op: de IND moet voor het 2e gesprek je documenten kunnen onderzoeken. Lever je de documenten pas tijdens of na het 2e gesprek in? Dan duurt de behandeling van je asielaanvraag misschien langer.
Stuur deze gegevens mee:
je naam
je '
' (dit nummer staat op je 'V-nummer ')W-documenteen korte uitleg in het Nederlands, Engels, Frans of Duits bij het document dat je opstuurt
een Nederlandse, Engelse, Franse of Duitse vertaling van het document door een beëdigd vertaler
de datum van het 2e gesprek bij de IND (als deze bekend is)
Stuur je documenten op naar dit adres
T.a.v IND - Scanstraat Postbus 18 9560 AA Ter Apel
Documenten opsturen via de post
Je kunt de documenten via aangetekende post opsturen naar de IND. Dit betekent dat je een bericht krijgt van de IND als ze de documenten hebben ontvangen. Je advocaat kan de documenten ook voor je opsturen. De kosten voor het opsturen moet je zelf betalen.
Maak altijd kopieën van de documenten die je opstuurt en bewaar deze goed.
Track & Trace Je kunt via Track & Trace controleren of je documenten goed zijn aangekomen bij de IND.